Acum cativa ani mi-am luat lumea in cap, mi-am dat demisia si am plecat in Asia. Prima mea intalnire cu Asia a avut loc in Bangkok. Dupa un zbor de doar 14 ore cu tot cu escala am facut cunostinta cu Bangkok. Am zburat pe ruta Londra – Qatar – Bangkok.

Despre Bangkok am citit mai mult in avion. In 14 ore am avut timp suficient sa ma informez, mi-am pregatit, chiar si o lista cu obiectivele turistice pentru cele 48 de ore care urma sa le petrec aici.

Despre Bangkok, viza si Baiyoke Sky

Bangkok este capitala Thailandei si este unul dintre cele mai importante destinatii turistice din lume. Conform Mastercard Global Desinations Cities Index, cosmopolitul Bangkok a ocupat prima pozitie in topul celor mai populare destinatii in anul 2017. La recensamantul din 2016 Bangkok numara 8.28 milioane locuitori sau mai exact 13% din populatia Thailandei.

Si daca in 2017 a fost destinatia anului in lume, iti pot spune ca nu degeaba a ocupat aceasta pozitie, orasul are o gramada de locuri de vizitat si de exploatat.

Ce poti vedea aici: temple, piete plutitoare, Thai masaj, street food, viata de noapte si multi ladyboy daca esti in cautare de senzatii tari!

Infrastructura

Oh God! Bangkok este cam de 100 de ori mai dezvoltat decat Bucurestiul. Imi aduc aminte ca ma uitam din trenul suspendat pe fereastra si eram socata sa vad locuinte lacustre si metroul trecand pe deasupra lor.

Ca tot veni vorba de infrastructura, Bagkok are doua linii BTS skytrain (de ultima generatie, as zice), doua linii de metrou, autobuze gen Bucuresti 1990 si desigur, celebrele tuk tuk-uri (pe care sincer nu le-am folosit, am preferat taxi-ul in locul senzatiilor tari).

Cea mai buna perioada de vizitat Bangkok-ul:

Eu am vizitat Thailanda si inclusiv Bangkok-ul in luna februarie. Cea mai recomandata perioada a anului pentru vizitat Thailanda ar fi noiembrie – februarie. Din martie incepe sezonul cald si tine pana in mai. Luna aprilie este cea mai calduroasa luna din an. Daca cumva ajungi in Bangkok in perioada musonica nu te gandi la ploaie de 3 zile. Ploile in aceasta perioada tin aproximativ o ora si sunt dominate de vanturi intense. Coastele si zona litorala putem spune ca sunt mai afectate de musoni (valuri mari, vant puternic).

directiile musonilor

Istoria Bangkokului

Istoria spune ca orasul s-a dezvoltat dintr-un sat mic inconjurat de pruni salbatici pe malul vestic al raului Chao Phraya. In acea perioada Ayutthaya era capitala Thailandei (cunoscuta apoi ca Siam).

Prima dezvoltare importanta a orasului se intampla in secolele al XV-lea si al XVI-lea, satul devenind in aceasta perioada port pentru navele comerciale sau sa le spunem mai bine corabii. In 1767, Regele Rama muta capitala in Bang Makok tradus ca “orasul cu masline”. Bang Makok devenind cunoscut mai apoi ca Bangkok.

In anul 1850 orasul isi capata denumirea de “Venetia Estului” datorita numeroaselor canale si a retelelor de transport pe apa. Cu timpul si datorita cresterii populatiei orasul devine din ce in ce mai mare, intinzandu-se atat catre est, cat si catre nord, dezvoltare accelerata mai ales la inceput de secol XX. Aceasta este practic cea de-a doua si ultima dezvoltare majora a orasului. In timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial orasul este ocupat de catre Japonezi, la fel ca si Singapore (citeste aici istoria Singapore).

Sex trade – dupa invazia Japoneza vine cea a comertului cu sex, da, inca mai poti fi intrebat pe strada daca vrei sa “cumperi” o femeie. Ai grija insa ca femeile sunt, de regula, ladyboy sau Kathoey. Tot cam prin anii ’60 devin cunoscuti si acesti ladyboy sau mai pe romaneste transgender. Ca idee, daca esti barbat si vezi o super thailandeza care iti zambeste, schimba-ti repede privirea, nu vei sti niciodata ce are in pantaloni. Trebuie sa recunosc insa ca sunt frumosi sau frumoase, nici nu stiu cum sa le zic.

90% din populatia Thailandei este Budista. Aceasta religie nu accepta transgederii sau “al treilea sex”.

Economie: Daca in anul 1990 Thailanda avea mari probleme financiare, astazi este una dintre cele dezvoltate tari din zona si asta se poate vedea si in Bangkok. Ca in cazul tuturor statelor subdezvoltate din lume, capitala are cele mai mari contributii la PIB. Turismul contribuie serios la sustinerea economiei. Revenind la transgenderi, Bangkok mai este cunoscut si ca orasul in care se fac cele mai multe operatii de schimbare de sex din lume.

Hotelul Baiyoke Sky

Imagini pentru baiyoke sky

Pentru ca sunt omul extremelor am ales sa ma cazez la hotel Baiyoke Sky. Auzisem eu ca e cel mai inalt hotel si Thailanda si am zis, hai sa il bifez!

Am aterizat in Bangkok dimineata la 07:00. Dupa ce am luat viza (adica dupa 3 ore de asteptare – avusesera probleme tehnice in dimineata respectiva) am luat un SRTET City Line si in 25 de minute am ajuns la hotel. Am ajuns pe la 12-13:00 la hotel si surpriza, ne-au cazat, desi era inainte de ora check-in-ului. Receptia hotelului se afla la etajul al 18-lea. Am primit camera la etajul 63, etaj destinat exclusiv doamnelor, nu stiam ca exista asa ceva la acest hotel.

De mentionat ca hotelul este situat in centrul cartierului Pathumwan si are 88 de etaje.

Camera: am primit un junior suite destul de spatios. Cand am primit camera, al treilea pat nu era pregatit, dar camerista a adus un extra bed si l-a echipat rapid. Confortul a fost acelasi pentru toate paturile, chiar daca unul a fost roll bed. Desi hotelul este clasificat la 4*, nu i-as da mai mult de 3*. Mobilierul este vechi si clasic – specific international. Camerele sunt curate. Dar nu pentru asta ne-am cazat acolo. Niciodata nu m-am lasat influentata de aspectul camerei sau a hotelului si va recomand si voua sa faceti acelasi lucru.

Hotelul are si piscina, acceasta este situata la etajul 20, dar nu are priveliste sau mai bine zis, privelistea este blocata de niste ziduri inalte de beton. La ultimele etaje hotelul are o cafenea numita Sky este deschisa nonstop si ofera preparate internationale si locale. Tot acolo am gasit si restaurantul Bangkok Sky cu bufet international, Roof Top Bar and Music este un alt bar din hotel, acesta ofera bauturi si muzica live. In total sunt 7 restaurante, daca imi aduc bine aminte.

Ca turist poti vizita turnul prin Observation Deck-ul de la etajul 77 si Revolving View Point de la etajul 84 sau mergand la oricare restaurant de la ultimele etaje. Pentru breakfast imi amintesc ca a fost o adevarata aventura sa ajungem la restaurant. Liftul nu ajunge acolo si sunt tot felul de holuri si scari care ajung la restaurantul destinat breakfastului. Ca turist esti ghidat direct catre punctul tau de interes si nu te intersectezi cu zona destinata clientilor hotelului.

Bangkok in 48 de ore

Prima zi as putea spune ca a fost pierduta pe jumatate. Dupa 3 ore pierdute la viza si drumul pana la hotel, cateva ore de somn cauzate de jet lag, caldura aferenta (diferenta de 25 de grade +)… am ajuns sa iesim seara din hotel. Asa cum am mentionat, hotelul este situat in inima cartierului Pathumwan. Prima seara am petrecut-o in zona. Am inceput cu o masa sanatoasa in piata de langa hotel. De retinut ca street food-ul trebuie neaparat incercat, indiferent daca stai sau nu bine cu stomacul. Eu nu am stomac de caine, dar nu am avut probleme. Am hoinarit prin street marketul din jur, am mers la un masaj thailandez (gen intins oasele si bataie pe bune ),  cateva mici cumparaturi si un cocktail pe acoperisul hotelului si gata seara. In Pathumwan nu ai cum sa te plictisesti. Daca esti pus pe distractie, gasesti cu usurinta si cluburi in zona.

A doua zi ne-am trezit dis-de-dimineata si am luat un taxi catre zona Marelui Palat.

Imagini pentru The Grand Palace

Ca sa zic asa, realistic vorbind, timpul ne-a presat sa stam mai mult in zona aceasta. Nu zic ca nu ar fi alte obiective turistice, nici pe departe, dar oarecum zona turistica acolo este.

In ziua a doua am incercat practic sa dregem busiocul si sa ne spalam pacatele, asa ca am hoinarit prin temple, palate, muzee si piete. Am vizitat Marele Palat (The Grand Palace) – noi am stat in jur de 2 ore aici, dar poti sta cu siguranta foarte multe ore.

Ca si amintire amuzanta stiu ca oamenii cumparau flori sa le puna la Buda de Smarald (Wat Phra Kaew) si un om mai intreprinzator le culegea si le revindea :)) (sa mai zica cineva ca romanii sunt tigani). Palatul a fost construit in 1782. La fel ca si in Tokyo, familia regala inca mai locuieste in palat. Partea deschisa publicului este atent supravegheata de catre paza palatului. Palatul gazduieste si azi evenimente importante si oaspeti de peste hotare.

Imagine similară

A urmat: Wat Pho – construit pe vremea regului Rama, Wat Arun sau templul emblematic, Wat Suthat  – un templu mai putin popular in randul turistilor, este unul dintre cele mai vechi temple din Bangkok construit de catre toti cei trei regi Rama sau un fel de mostenire de familie din vremea regilor Rama. De mentionat aici si Swing Giant, un fel de arc de triumf thailandez in jurul caruia se desfasoara anual celebrarea recoltei orezului.

Orasul este strabatut de la nord la sud de catre raul Chao Phraya, lucru care faciliteaza traversarea orasului pe apa. Spre seara am luat barca din zona Palatului regal spre Wat Arun pana la Asiatique The Riverfront. Nu am apucat sa intram la Asiatique pentru ca era deja totul inchis, dar privelistea asupra orasului este draguta.

A treia zi dimineata ne-am trezit devreme si am mers in China Town, deoarece imi plac la nebunie chilipirurile si sunt in stare sa iau cu mine toate prostiile de peste tot din lumea asta. Cea mai importanta strada din China Town este Yaowarat Street si gasesti aici absolut orice. De la betisoare chinezesti pana la mobilier de teak, totul este insirat pe tarabe sau pe la magazinele mici si inghesuite ce flancheaza stradutele din China Town.

Imagine similară

Cu China Town am completat cele 48 de ore de stat in Bangkok. Dupa care am zburat spre Phuket. Ar mai fi fost multe de vazut, dar nu a fost timp.

Daca ar fi sa ma intorc in Bangkok as alege sa vizitez zona Samut Songkhram cu Wat Bang Phra si increngaciunile sale. Tot in zona ar mai fi si Mae Khlong Market sau piata de pe calea ferata. Pe romaneste, trecerea trenului face tot spectacolul, circula de 8 ori pe zi, piata flotanta Amphawa este super interesanta si deloc aglomerata – celebra datorita atmosferei relaxate si traditonale si a specialitatilor gatite pe barca. As alege sa vizitez si fosta capitala Ayutthya, zona celebra pentru templele sale, istorie si mancare traditionala.

Ah si sa nu uit, in toata nebunia asta am observat ceva super tare. In metrou oamenii jucau jocul Liar Dice. Curioasa din fire, mi l-am instalat si eu si ce sa vezi, jocul este facut de catre studioul YoAmb – Londra. Inca il mai jos cand am putin timp liber.

Liar’s Dice

Jocul provine din America Latina si mai este cunoscut si sub numele de Dudo, Cachito, Perudo sau Dadinho. Este foarte usor de jucat si, dupa cum spuneam, foarte popular, in Asia. Daca jocul nu iti este cunoscut, citeste si vei gasi mai multe informatii pe Wikipedia.

Daca ai vazut filmul “Piratii din Caraibe”, sigur iti amintesti cum capitanul Jack Sparrow il provoaca pe Davy Jones la o tura de zaruri. Recent a mai aparut un articol despre acest joc – vezi aici.

Jocul poate fi descarcat de aici.